3. sınıf ders kitabımız güncel ilköğretim matematik programına uygun biçimde hazırlanmıştır. Öğretmenin elinde hayat bulan bu kitabımızla öğrencilerimizde iyi bir temel oluşturmayı amaçlamaktayız.
Kitabımızda öğrencinin problem çözme, eleştirel düşünme, girişimci, karar verme, iletişim, ilişkilendirme vb. becerilerini geliştirmesi amaçlanmış ”Somut-Görsel-Soyut’’ yaklaşımı benimsenmiştir. Matematiksel kavramlar, doğrudan verilmek yerine anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan, günlük yaşantıyla ilişki kurulabilecek nitelikte, önceki öğrenmelerle ilişkilendirilmiş, öğrencilerin matematiksel araştırma yapmasına fırsat veren, beceriler ve yetkinlikler açısından bütünlük sağlayan bilimsel bakış açısıyla ele alınmıştır.
Öğrenme alanları ile ilgili üniteler, MEB Matematik Öğretim Programı’nda olduğu gibi sıralanmıştır. Ünite içindeki konular, kitapların ön yüzünde “Kitabımızın Kullanımı” bölümünde verilen şemada gösterildiği gibi beş farklı başlık altında ele alınmıştır. Başlıklar altında yer alan etkinlikler, görseller, sorular gibi içeriği oluşturan tüm çalışmalar örnektir ve kullanıcılara bir kılavuz niteliği taşımaktadır. Ayrıca tüm bu çalışmalar, kullanıcılar tarafından zenginleştirilebilir niteliktedir.
Nebahat Güneymen
Editör: Hamide Ezman
294
978-605-9592-47-5
Türkçe